My weekend.

Friday: Linus och jag sov länge och åt gröt till frukost framför TV:n. Sedan segade vi resten av dagen, tittade på Two and a Half Men, innan vi på eftermiddagen åkte in till Flygfyren och handlade middag. Lagade tacos på kvällen och tittade på Idol. Åkte på ett migränanfall, som varade i ett drygt dygn. Fantastiskt kul! Somnade efter många om och men någon gång mitt i natten.

Saturday: Vaknade av att huvudet höll på att sprängas. Det var åtminstonde så det kändes. Migränen hade blivit värre under natten, trots alla värktabletter, ochjag höll på att dö. Väckte Linus som hämtade vatten och ännu fler tabetter. Körde i mig två och somnade sittandes. Ett par timmar senare släppte värken och jag kunde ta mig till soffan. Där käkade vi frukost och spenderade större delen av dagen. Linus hade ont i nacken och jag i huvudet och magen (som var märkbart osams med mig efter alla tabletter). Så mys. Vid middagstid blev det en utsökt middag med familjen och sedan packade L och jag ihop våra prylar och rullade inåt stan.
Jag somnade på vägen in och vaknade med ett ryck strax innan Rissne. Där stannade vi och sprang in på Willys och köpte lunch till mig och lite lördagssnask. Kom hem och tittade på Stjärnor på Is. Innan vi hoppade i säng vid halv ett (tidigt som fan!) hann vi med ett par A&H-avsnitt.
Mysig kväll!

Sunday: Alarmet ringde vid halv sju och jag lovar att jag aldrig har sovit bättre eller skönare eller ja.. än då. Och jag förbannade klockan för att den tickar på så jävla fort. Kravlade mig upp och tog en dusch för att vakna. En timme senare var L snäll och skjutsade mig till jobbet. Dagen har spenderats mestadels med Gabriel. En helt underbar kille med DS. Vi har lagt pussel och byggt med lego. Oavbrutet i flera-flera timmar. Lagom stimulerande, men vad gör man inte?
Efter lunchen och ännu mera pussel - och legobyggande, tog han och jag en promenad runt på Lidingö. Överväldigades av alla villor där ute, som är mer som slott. Helt sjukt. Jag kan även erkänna att mitt lokalsinne inte är vad det borde vara, för efter en stunds promenerande hade jag ingen aning om var vi var eller hur vi skulle kunna komma tillbaka till huset. Och ändå gick jag en rak sträcka, just för att kunna komma ihåg lättare. Men icke. Vi gick vilse ändå. LÖL.
Till slut ringde jag L och blev guidad av Christoffer, så gått det gick i alla fall, och till slut, hittade jag rätt. Då hade vi varit ute och irrat i en timme.
När vi kom in igen hittade jag en förtvivlad ung man, som är ny och inte riktigt vet hur man gör, och Mazdak nere vid dörren. Fick beordra G att ta av sig och sedan instruera den förvirrade karln vad han skulle göra och sedan få upp Mazdak till övervåningen. Hej & hå. Kom upp och placerade G vid bordet och lyckades efter många om och men sätta på en film till M. Jag är så jävla bra.
Slutade vi fem och kom hem en timme senare. Så L och jag har nyss käkat middag och snart ska jag bänka mig framför Ensam Mamma Söker. Hell yäh.

Happy: Det SNÖADE idag! Och fastän det inte ligger kvar en enda liten snöflinga på marken, så gör det mig glad ändå. För det innebär att vintern faktiskt är på väg. Woho!

Crap
Crap from: Linda

Ute på ullvidevägen finns det snö kvar ^^<3


Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback