You made me new.

Sunday: Älsk och jag segade framför TV:n hela dagen. Jag mådde som ett as. Efter middagen beslutade vi oss till slut för att ta en promenad. Det var serri höst ute. Ren jävla underbar hösthösthöst. Solen sken såsom den bara gör på hösten, det var höstkallt (det kom tillochmed rök när vi andades) och det doftade höst. Oh! Finns ingeting som gör mig lyckligare. Vi pratade om framtiden och minnen och vi kom fram till att det höstpirrade i våra magar. Vi kom inte hem förrän det var beckmörkt ute och jag lyckades kliva en en ler/vattenpöl, till mina skors förtvivlan. Usch. Väl hemma städade vi upp lite i vårat rum och sedan drack vi en varsin kopp te framför TV:n. Många timmar senare haffade vi en varsin vinterjacka, två filtar och en ficklampa och begav oss ut i kylan, för att utföra det vi bestämde några kvällar innan. Alltså: Försöka pricka in mitt livs första stjärnfall. Det var tre(!) grader ute. I augusti. Sjukt. Sedan placerade vi ut en av filtarna på gräset och lade oss och stirrade upp i universum. Typ. Det var säkert flera miljarder stjärnor rätt ovan oss och jag fick se mitt livs första stjärnfall. Sammanlagt såg jag inte mindre än fyra (4!) stjärnfall och Linus lyckades pricka in sex (6!). Jisses, vad lycklig jag blev. En knapp timme senare tyckte vi att det blev för kallt och knatade in i värmen. Slog oss ner i köket, drack varm choklad och käkade mackor. Jag mådde allt sämre. Däckade i soffan inte långt därefter.

Yesterday: Vaknade och mådde helt sjukt dåligt. Älsk och jag låg nerbäddade i soffan halva dagen och Linus är så söt som tar hand om mig. Blir behandlad som en riktig prinsessa. Inte mig emot. Strax efter tre hade vi båda duschat och fixat oss och vi begav oss in till stan. Hade feberfrossa och trodde att jag skulle dö. Framme i Vällingby klippte Linus sig och sedan tog vi en snabb sväng inne på Gina. Hittade inte ett skit. Åkte hem till mina föräldrar, käkade snask och pratade lite innan vi åkte hem igen. Köpte lantchips och pizza på vägen. Fortfarande sjukt mycket höst ute (och september!) och det gör mig happy. Pizzan avnjöts i vår soffa och herregud vad mätt jag blev. Kunde inte röra mig. Hatar det. Resten av kvällen spenderades på samma ställe. Som vanligt. Typ. Jag höll dock på att få hjärtstinnestånd när jag såg en stor vidrig spindel krypa någon centimeter ifrån min arm. I soffan. Flög upp och skrek. Sedan vägrade jag komma och lägga mig igen, fastän Linus sökt igenom hela soffan i jakt efter flera. Jag är fortfarande övertygad om att de har ett bo i soffan. Andra spindeln jag ser på exakt samma ställe. UÄCK!
Till slut gav jag med mig och kom och lade mig igen och älsk och jag harde riktigt roligt och mysigt. Kom i säng vid tre. Mådde fortfarande piss. Inte okay. Någonstans.

Now: Klev ur sängen för ett par timmar sedan. Kan inte sova och får ingen ro när jag mår såhär. Heal me? Har precis ätit frukost nu och det gör mig lite piggare. Alltid något! Jag tänker nog bannemig ligga nerbäddad i soffan hela dagen. Måste. Bli. Frisk. Undrar om lite glass gör allt bättre? Ja. Det tror jag.

Do to: Bli frisk (prio ett just nu); hitta ett jobb; anmäla mig till högskoleprovet; plugga till högskoleprovet; fixa det där förbannade körkortstillståndet; läsa körkorsteori; fixa Tobbe's fölsispresent (älsk & jag har världens bästa idé!); rensa upp i vårt rum hemma hos mina föräldrar; göra upp en hållbar budget; leta lägenhet; pyssla om mig själv och umgås med alla jag älskar.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback