It makes me feel alive.

Today: Dagen började med att älsk och jag kunde sova tills vi vaknade, av oss själva. Klockan var inte mindre än 12.20 när jag vaknade till liv och kollade på klockan. Sprang och kissade och fixade frukost, som sedan avnjöts framför TV:n. Efter lite tv-tittande fick vi nog och jag haffade duschen före älskling. Sminkade mig och hoppade i mjukiskläder medan L belägrade badrummet. Klockan var närmare tre när vi gav oss ut i det underbara höstvädret.



 
Vi hittade ett jättestort och jättefärgglatt träd som vi självklart ville föreviga. Vi passade även på att visa kameran hur heta vi var dagen till ära.

Vi promenerade ner mot Grimstafälten och vi gick genom skogarna och fotade varandra och oss själva och naturens skönhet. Vi hittade en liten skogsstig som vi bestämde oss för att utforska.



  
Vi hittade fula svampar och en massa röda bär som jag trodde var lingon, men Linus sade att han var säker på att det var något annat. Och så bjöd jag på den snyggaste posen jag kunde.

Vi prasslade i löv och tog pusskalas-pauser lite titt som tätt. När vi kom ut ur det lilla skogspartiet låg en stor lekpark ahead of us, så vi styrde såklart fötterna ditåt. Jag gjorde lite konster på ett par stänger och utmanade älsk att göra detsamma, men han bangade. Sedan lade vi oss i en stor korggunga och gungade och tittade på den klarblåa himlen.
Sedan promenerade vi vidare.


Till slut kom vi fram till en liten allé där marken pryddes av tusentals gula och oranga löv och det gjorde oss lyckliga.
Så lyckliga att vi ville stanna och pussas.

 

Sedan fortsatte vi promenera igenom den höstiga lilla allén och det var så fridfullt och mysigt och jag ville bara hoppa på stället.


Linus passade på att busa och sprang och gömde sig bakom ett träd. Men jag hittade honom såklart direkt.

Vi promenerade förbi Hässelby slott och Linus sprang in och tittade, eftersom han aldrig varit där. Han konstaterade att sådana ställen är så häftiga.
Jag å min sida hittade ett helt hav av röd-oranga, prassliga löv som jag skuttade runt i.

 


Jag ville knappt gå därifrån, för det var helt sjukt vackert och underbart och..

   


.. ja, ni ser ju själva. HÖST!

Vi började bli trötta och hade planerat att ta en sväng förbi vår gunga, så vi började gå tillbaka. Snaskade våra favvokarameller, Extra Drops, och pratade om livet och oss själva och om oss och om vårt förflutna och vår framtid och allt runt omkring oss. Det var sjukt bra. Efter en lång promenad kom vi fram till Råcksta Träsk. Där hittade vi en bänk där vi slog oss ner, för att vila fossingarna.


Linus förevigade utsikten och..


.. oss själva.

Men mer hann vi inte, för mina fötterna blev attackerade av miljontals mygg och jag drabbades av smärre panik. Kutade därifrån och blev aningen irriterad. Så vi beslutade oss för att börja röra oss tillbaka mot Vällingby. Vi sprang in på Shell och köpte en varsin glass och sedan slog vi oss ner på Vår bänk. Där brukade vi alltid sitta på den tiden då vi bara var vänner. Jag blev sjukt nostalgisk.
Sprang in på Apoteket, hade en liten dispyt och blev sams igen, innan vi gick ner till mormor. Hon bjöd på läsk och kakor och vi hade det jättemysigt. Älskade lilla mormor. Hon tyckte att vi skulle komma och äta hos henne snart och det tyckte älsk och jag också var en bra idé. Mormor är som en mamma för mig. Och all tid med henne uppskattas tusenfalt.
Vi kom hem vid sju och insåg att vi hade varit ute i nästan fyra timmar. Trots att vi var helt slut och våra fossingar gjorde ont, så hade vår promenad gjort oss gott. Vi var jättelyckliga. Vi tryckte i oss en varsin stor portion köttfärssås och pasta framför TV:n och jag är fortfarande höstpirrig i magen.


Tack för en helt underbar dag, älskling.
Tack för att du för tredje gången delar hösten med mig, tack för att du fortfarande ger mig kärlekspirr och lyckobubbel i magen. Tack för att du lever ditt liv med mig. Och tack för att du älskar mig precis såsom jag älskar dig.


Crap
Crap from: Carro

fan vad gulligt.

och vilka fina bilder!

vi måste ses snart :D

2008-09-24 @ 11:11:20

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback