The scent of your skin, your ivory skin.

Wednesday: Försov oss ganska rejält. Hade satt alarmet på 11.00, men skiten ringde inte och jag vaknade därmed två timmar för sent. Yay. Stressade upp, fixade frukost och drygade en stund framför TV:n. Hoppade in i duschen och kutade upp till Vällingby vid tre-tiden. När vi kom hem var vi tvugna att käka middag, klockan fyra, eftersom jag skulle jobba kväll. Myste i sängen och sedan var det dags för mig att hoppa i arbetskläderna. 17.11 stämplade jag in, exakt elva minuter för sent. Hurray! Fast jag orkade inte bry mig särskilt mycket. Inte han som hade ansvar för kvällspasset heller, som tur var. Jobbade på fram till tio och tog sedan rast. En timme innan jag slutade, vilket var planen. För eftersom rasten bara var 30 minuter lång innebar det att jag sedan hade en halvtimme kvar av passet, men en halvtimme är för lite för att hinna göra något på.. Så jag slappade i fikarummet sista timmen. Löl. Snackade med Linus i luren, fixade timrapporten, skrev lite i min kalender och halvsov. På betald arbetstid. Inte helt fel. Klockan 23.00 stämplade jag ut och hämtades upp av älsk.
När vi kom hem insåg jag att mina fötter svullnat upp p.g.a. alla myggbett - jag är ju som bekant allergisk mot myggbett - och det kliade och sved och dunkade något förjävligt. Så jag öste på med kortison för att lindra. Sedan gjorde vi mackor och te. Och myste framför TV:n. Jag hade varit oseriöst sepesugen på chips hela kvällen så jag tryckte i mig massvis med Pringles chips, framför två SATC-avsnitt. Sedan mådde jag illa. Uäck. Somnade någon gång efter tre.


Fall -08.
I förrgår.

Today: Vaknade för en halvtimme sedan. AV ALARMET! Som skulle ringt igår. Det ringde idag istället. Är jag förvånad? Fukk. Kunde inte somna om heller. Har dessutom blivit äckelförkyld igen. Hur lång tid var det sedan sist? Två veckor? Sjukt. L är också sjuk, så det känns kört för min del. Wäh.
Idag ska vi i alla fall åka hem tilll landet. Har knappt varit där ute på två veckor, med undantag från i lördags när vi firade Tobbe. Så det ska bli asmys. Särskilt nu när det är höst. Finns inget bättre än hösten på landet. Oh! Vi dricka te i soffan, gå promenader i skogen och sparka i löven, ligga i sängen en hel dag och titta ut genom fönstret och räkna alla löv som faller till marken, gå ut mitt i natten och titta på alla stjärnor, titta på film hela nätterna.. Precis som vi alltid gör på hösten.

Linus, hösten 2006, dagen efter att vi blivit tillsammans:
"För även om din humor oftast är helt katastrofal, så är den underbar för att det är Du. Och även om du alltid ska vara för trött för att se på film, eller även om du alltid ska ta upp hela sängen, så skulle det inte vara Du om det inte var så.
Det finns någon som tycker att du är värd att leva för, som tar vara på varje ögonblick med dig."


Fall -07.
Jag älskar dig så att det gör ont.

Blev bara så nostalgisk, sådär nostalgisk som jag bara blir på hösten. Tänk att L och jag nu delar vår tredje höst tillsammans. Det är helt ofattbart. Minns hösten -06 som om det vore igår. Våra långa promenader, vår nykära och pirriga tid, allt vi gjorde. Hur det kändes. Bah. Två år sedan? Sjukt.

Now: Frukost! Håller på att svälta ihjäl.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback