You're my only desire.

The weekend: I lördags både övningskörde och powerwalkade jag. Körningen gick så jävla bra och det gjorde mig på fantastiskt humör och promenaden gjorde ju inte saken sämre hellre. HÖST och underbar musik. Och träning förstås. Helt bäst. På kvällen åkte vi ut till landet: utsökt middag, höstmys i soffan och nattpromenad. Bangar inte
Igår var älsk ledig och det var inte en dag för sent. Vi sov ut, åt mysig frukost i soffan och tittade på Idol - och Vem kan slå Filip och Fredrik-repriserna. Sedan planerade och pysslade vi med en fölsishemlis och vi skrattade gott. En dusch och en middag senare slängde vi oss ut i mörket och jag övningskörde lite med Linus. Det gick bättre än någonsin! Blev så glad att jag inte kunde sluta le på säkert en timme. Sjukt kul! Kvällen spenderades i soffan och vi tände ljus och tittade på Sex and the City. Somnade vid tolv och vaknade en timme senare - helt borta från omvärlden. Har bannemig aldrig varit så trött som jag var då. Inte okay. Däckade i sängen en kort stund därefter.


Today:
Om en stund tänkte jag slänga i mig lite frukost och sedan hoppa in i duschen. Ska nämligen promenera bort till Carro senare idag. Ska bli myspys. Ikväll, när älsk kommit hem, måste vi upp till Vällingby och uträtta några ärenden. Och sedan har vi en hel kväll tillsammans! Det hör definitivt till ovanligheterna.
Under dagen måste jag ringa min chef också. Får se om jag jobbar något i veckan.


Happy: Det ska bli skönt att träffa Carro idag. Bara ha en hel dag tillsammans med henne. Prata och skratta. Hon förstår mig bättre än någon annan. Och hon lyssnar och stöttar och hjälper alltid. Oavsett. Alltid. Fem år, alltid hon och jag.
"För alltid din, för alltid min, för alltid vår."
Faktumet att hösten är här nu gör mig ju som bekant bubblande lycklig. Och jag vill helst stanna stanna tiden och alltidalltid ha höst och sparka i löv och andas kylig och frisk luft så djupt ner i lugnorna det bara går och promenera en hel dag och klä mig i stickade halsdukar och äta snask och dricka te och tända ljus och värma mig vid en brasa och prata om livet med goda vänner och ligga hud-mot-hud nära med den jag älskar (minminmin Linus!) och bara njuta av varandra och hösten..



Anxiety:
..Men fastän jag älskar den här årstiden mer än någon annan, så kan jag inte frångå att: 1. det är nu när hösten kommer som det blir så påtagligt att jag inte behöver gå till skolan längre och 2. det faktum att jag saknar att ha något att göra. En plats att gå till. Ha krav på mig, tider att passa, mål och resultat att uppnå, rutiner. Jag grips av ångest och panik varje gång jag ser en grupp skolelever. Jag saknar inte att gå till skolan, men jag saknar själva grejen. Att ha press på mig, att veta att jag alltid måste och kan dra till skolan varje morgon och sedan ha saker att göra hela dagarna och kvällarna. Jag saknar det. Och jag behöver verkligen skaffa mig ett jobb. Få lite fasta rutiner innan den här slappheten tar livet av mig. Innan jag dör av ångest.
Har även ångest inför: att jag fortfarande har ont i huvudet eller migrän var och varannan dag och att jag aldrig får den hjälp jag behöver och att det snart har varit såhär i sex år; min hälsa överhuvudtaget; den kommande helgen; att jag fortfarande tänker tankar jag inte borde och behöver tänka; att vissa saker och människor alltid kommer vara desamma; sakerna på min "borde-göra-lista" som aldrig blir gjorda; högskoleprovet och att jag alltid har ångest eller mår dåligt över något.


Longing for:
Mer höst(!!!); vinter; fast jobb, att börja plugga; egen lägenhet med pojkvännen; KÖRKORT; snyggare och friskare kropp; ljusare hår; längre naglar; en lösning på alla mina livsproblem och löning.

To do: Ringa chefen; sola; träna mer och äta bättre; fixa jobb; röja upp i rummet; fixa naglarna och tånaglarna; boka en synundersökning; fixa en kod på bostadskontoret; färga håret och fixa lite saker inför Carro's inflyttningsfest.



Pics:
Samtliga tagna av mig i förra hösten. De gör mig lycklig.

Crap
Crap from: Carro

TACK för idag sweetie!

Du gör mig så glad!

Och jag längtar tills nästa gång vi ses.

Du får komma förbi när du vill :D



Pusss och kärlek!

2008-09-15 @ 18:17:14

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback