My sweet autumn.

Last night: Vi kom hem till landet runt åtta och jag mådde som ett arsel. Mådde illa och hade ont i magen. Älsk gjorde lite käk, men jag fick knappt i mig någonting. Kollade på Ensam mamma söker och sedan fastnade vi framför Hitch. Will Smitch är så snuskigt snygg. Bah. Jag somnade någon gång innan elva och nästa gång jag vaknade hittade jag en sovande Linus brevid mig och kollade snabbt vad klockan var. 05.13. LÖL. Då hade jag redan fått sex timmars sömn. Borstade gaddarna och kröp ner i sängen en stund senare. Kunde knappt sova.

Today: Vaknade precis och gick upp för att ta dagens första dos penicillin. Tre doser om dagen är ordinationen. Stackars min mage! Har ont i skallen idag också. Måste bero på att jag sov som ett sepe i soffan igår.
Om hälsan tillåter så tänkte L och jag åka in till Täby och shoppa lite. Det vore jävligt nice.

Happy: VÄDRET! Jag vet att många (hela min family bland annat) tycker jag är helt vansinnig som älskar det trista gråa vädret. Men jag tycker det är förbannat mysigt. Jag älskar när det är kyligt och blåser och man blir alldeles rosig om kinderna och det doftar höst och man kan klä sig i stickade koftor och sjalar och halsdukar och.. Ja, jag älskar allt. Tillochmed regnet. I måttlig mån såklart. Oh. För mig är höst likvärdigt med kärlek. Kanske inte så konstigt eftersom hösten är min och Linus' tid på året. Om nästan exakt en månad är det två år sedan vi insåg att vi var kära i varandra, att vår vänskap hade utvecklats till kärlek. Kommer aldrig glömma den dagen. Och om nästan exakt två månader sedan är det två år sedan vi kysstes för första gången. Och om två och en halv månad firar vi två år tillsammans. Pirr i magen!


Linus & myself i förra hösten.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback