Hösteufori.

Eufori big time: Det har varit en HELT underbar dag. Tack vare de två människorna som är viktigast i mitt liv: Carro och Linus. Dagen startade när älsk släpade upp mig ur sängen vid åtta imorse och vi åkte in till stan. Kom hem och slötittade på TV och bloggade. Messade med Carro och vi bestämde att vi skulle höras när vi var klara. Fräschade till mig och drog sedan på mig ett par stickade strumpbyxor, en kofta, skinnjackan och svepte en stor stickad halsduk runt halsen. Sedan kastade jag mig ut i höstkylan och började promenera bort mot Carro. Vi möttes på vägen och jag blev så vansinnigt lycklig av att se henne. Det bubblade i magen. Vi promenerade upp till centrum där jag kirrade lite smink, ett par sepecoola örhängen och doftljus. Blev störtnöjd. Därefter bestämde vi oss för att promenera hem till Carro, en sträcka som tar ungefär en halvtimme. Och usch vad underbart det var att bara gå där och prata, sparka i de få löv som redan fallit till marken, skratta bekymmerslöst, veta att vad jag är säger så förstår hon precis vad jag menar, andas djupa kalla andetag, verkligen känna att jag lever. Det går inte att beskriva den känslan. Blir alldeles varm i bröstet och i magen. Oh!



 

Efter en sväng förbi Coop kom vi äntligen hem till lägenheten och jag fick se den i nästan färdigt skick - SÅ fint och mysigt. Vi slog oss ner vid det söta matbordet med en varsin kopp vaniljte och en stor klase vindruvor och pratade om och skrattade åt gamla minnen. Skrattade och förundrades även över det sjuka faktumet att fyra (4!) bilar tutade på oss när vi promenerade hem. Unga killar som vinkade och flinade. What? Vi måste ha varit jävligt snygga (!?). Och när vi var på väg ner till Coop var det ett pensionärspar som tutade och vinkade som galningar mot oss. Carro och jag bara stirrade. Fattade inte vilka de var. Fattade ingenting. Fan vad vi skrattade. Ännu mer skrattade vi åt minnet av oss som fjortisar. Det var tider det! C och jag lärde ju känna varandra för över fem år sedan, så vi har upplevt ganska mycket tillsammans och har därmed sjukt många minnen att skratta och prata om. Tiden sprang i väg.
Strax innan sex kom Linus förbi och joinade oss. Behöver jag ens säga att det var fantastiskt att få möjlighet att umgås en stund med både bästa vännen och pojkvännen. Sådant kan verkligen göra min dag.

 


En stund senare kramade vi Carro hejdå och åkte hemåt. Fixade lite och promenade sedan upp till Vällingby. Var så förbannat mysigt att promenera runt hand i hand och njuta av årstiden och varandra. Det är så sällan vi gör sådant här inne i stan. Vi pratade och skrattade och jag lovar att det pirrade i min mage. "Jag älskar dig! Och jag älskar dig nog liiite mer bara för att det är höst!" Shoppade lite och med oss hem hade vi en påse te, en minipåse chips, två ljuslyktor och lite nödvändigheter från apoteket. Tände ljus och käkade middag när vi kom hem. Sedan kollade vi på TV och för en liten stund sedan gjorde vi oss en varsin kopp te (det nya förstås!) och dukade fram lite italienska chokladskorpor. Höstmys? När det är som allra bäst. Pratade lite med mormor i luren också. Mys!


Hittade denna på väg hem till Carro.
Årets bästa.


Du & Jag.

Now: Sitter och pratar med Carro på MSN. Vi är så lyckliga. För vi har haft världens bästa dag tillsammans. Hon & Jag. Behöver jag säga mer? Det är verkligen så det ska vara. Vi är den bästa jävla kombon någonsin. Älskling.
Ska sortera bland lite bilder nu. Därefter blir det mys med älsk.



Kommentar från Carro: "TACK för idag sweetie!
Du gör mig så glad!
Och jag längtar tills nästa gång vi ses.
Du får komma förbi när du vill :D
Pusss och kärlek!"

Ur Carro's blogg: "Fixade frukost, städade, duschade och begav mig ut för att möta Jessi. Hon var på strålade humör och vi fortsatte upp mot Vällingby. Kollade runt på olika saker .. Hittade massa saker jag vill ha .. Den 25e, people! Gick även förbi Coop och handlade smått och gott. Frusna som vi var slog vi oss ner vid matbordet och drack te. Skrattade åt gamla minnen och vips så hade 2 timmar gått. Jessis pojkvän kom förbi e snabbis. Tur att jag hade städat då. :P De åkte härifrån för nån timme sen. Jag började fixa med middagen och det gick inte att sluta le! Herregud vad mycket endorfiner den där kvinnan ger. Helt sjukt :) Det kan man leva på länge."

Slutsats: Den har dagen har gett mig så mycket energi och Carro ger mig precis lika mycket endorfiner som jag ger henne. Det är vansinnigt. "Du är en skön endorfinkick!" Precis så. Och min och älsk's höstpromenad och temys har gjort mig pirrig i magen och jag är så lycklig att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vill bara hoppa upp och ner och dansa och jag vet inte vad. Hösten ger mig liv. Det är som om jag har sovit hela året fram till nu. Det är nu jag verkligen lever. Som jag verkligen är lycklig. Som jag verkligen trivs. Herregud. Jag älskar det här. Den här dagen kan jag leva länge på.



 


Höstmys!

 



Linus & Carro: Tack för att ni finns. Tack för att ni är så jävlajävla bäst. Det finns inga ord som kan förklara det jag känner för er. Ni är det viktigaste jag har. Hos er är jag trygg. Med er kan jag vara mig själv. Lämna mig aldrig.
Jag älskar er.

Jessi säger:

hösten är ren jävla lyckomedicin

Carro säger:

nej .. bästa vännen är ren jävla lyckomedicin


(L)

Crap
Crap from: Carro

Jag älskar dig med! <3 För alltid.

2008-09-16 @ 22:54:18

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback