Oh, happy days!

Friday: var hemma mest hela dagen, pluggade lite till högskoleprovet och var uppe i Vällingby en sväng och handlade lite nödvändigheter på H&M. Linus kom hem med en varsin avocadosallad, som vi mumsade i oss framför Let's Dance. Myste en stund framför TV:n, innan vi gick och lade oss tidigt.

Saturday: upp vid sex och raka vägen in i duschen. Var mer död än levande. Vid halv åtta kastade L och jag oss ut till bilen, åkte och hämtade upp Carro och sedan vidare till Bromma för att skriva högskoleprovet. Hur det gick är svårt att säga, men antagligen dåligt. Men det är lugnt, hade inte förväntat mig något annat. Slitigt och jobbigt var det och vi var helt slut när vi kom hem igen vid halv fem. Slöade och käkade middag och sedan hoppade vi in i duschen och piffade till oss. Vid kvart i nio haffade vi tuben in till Fridhemsplan, hade sällskap av underbara Maria hela vägen in. Mötte upp Niklas och Carro och sedan satte vi oss på Nivå och drack och pratade och skrattade tills dem stängde. Grabbarna hann med en varsin öl på Studio08 också, men Niklas höll på att somna så vi drog därifrån strax efter ett. Kramade C&N hejdå och Linus och jag haffade en taxi hem. Mysig kväll!

  

Sunday:
vaknade vid halv tolv och låg och myste i sängen fram till klockan 15, då vi tyckte att det var dags att ta en dusch. Packade ihop lite grejer, åkte och köpte en varsin avocadosallad respektive kebabrulle till middag och sedan åkte vi mätta och belåtna ut till landet. Slappade i soffan hela kvällen, sjukt mysigt.

Monday: startade dagen med att åka in till stan - jag hem till mina föräldrar och Linus till jobbet. Kastade mig in i duschen och sedan slängde jag på mig skinnjackan och hoppade i mina nya vita tygskor och trippade iväg till mormor på födelsedagsfika. Kom hem ett par timmar senare, pulade med ditten och datten och sedan slog jag mig helt slut ner i sängen och fixade fransk manikyr-naglar. Blev förbaskat snyggt. Lagom till att dem torkat kom Jimmy förbi och vi knatade upp till Vällingby, eftersom jag lovat att följa med och agera småkråd när han skulle kolla på kläder. Vi sprang runt i ett par timmar, men eftersom utbudet i Vällingby inte är så stort och då Jimmy är ganska kräsen, kom vi hem med endast en tröja, om än väldigt snygg. Väl hemma bytte jag om och haffade Ipoden och drog ut på en joggingtur. Var ute och flåsade i en timme med Coldplay i hörlurarna. Endorfinkick hej&hå. Tog en sval dusch när jag kom in igen och sedan kom Linus hem och vi käkade middag. Spenderade kvällen under täcket framför en massa serier.


Tuesday: upp och in i duschen vid halv elva. Vid halv ett åkte vi bort till Carro, eftersom jag lovat att vara "hundvakt" till Wira. Vi tog en vårpromenad och sprang och hoppade och busade och passade på att ta en massa vårbilder och både Linus och jag fick vårkänslor. Det fick nog Wira också. Solen skrek och det var sjukt varmt - 13 plusgrader(!!) - och pirret i magen samlades på hög. Helt jäkla UNDERBART. Efter att ha gett Wira nytt vatten och lämnat av henne hemma hos sig, åkte vi upp till Vällingby. Strosade runt en stund innan vi drog hem och packade väskan. Åkte ut till landet, men stannade i Stinsen och köpte ett par nya vårskor till mig och käkade en helt utsökt sushi till lunch. Fixade med ditt och datt när vi kom hem och sedan blev det skaldjurs respektive broccolisoppa till middag. Somnade tidigt och lyckliga.

    

    
 

Conclusion: dem senaste dagarna har gjort mig lycklig. Och jag blir sällan så pirrig och glad och pigg som jag blir på våren (och alla andra årstider, heh).

Linus, igår kväll: "Du är mitt vårtecken."

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback