I'll save your grim and single soul.

Monday: vaknade vid tio, kände mig helt sänkt så Linus var söt och gjorde världens godaste frukost - chailatte och mackor med grönsaker och örtsalt - yummie! Efter frukosten gick han ut för att byta till sommardäck på bilen och jag låg i soffan och vilade. Vid tolv tog jag en uppiggande dusch och strax innan två åkte vi in till stan. Kl. 15 var det ju som bekant dags för en lägenhetsvisning och det var sjukt många där och tittade, känns lite extra roligt att jag har första tjing på den då. Den var fräsch och balkongen var gigantisk, men vi har inte bestämt oss än. Vi är ganska kräsna när det gäller det där. Sista svarsdag är dock idag, så ikväll måste vi har fattat ett beslut. Puh.
Efter visningen åkte vi hem en sväng och sedan vidare till Stinsen. Körde en biltvätt och åt en varsin glass i solen på vägen också. Spanade efter lite snygga kläder, Linus köpte två snygga t-shirts och jag hittade ingenting som vanligt. När vi kom hem lagade jag hemgjord pizza och sedan myste vi i sängen resten av kvällen.

Tuesday: gick upp redan vid nio och kl. 10 gick jag ner till Marie och klippte mig. Tog en halvtimme och kostade 200 spänn och håret känns som pånyttfött, mycket fräschare! Dock funderar jag på om jag ska färga håret mörkt, ljusare eller låta det vara som det är. Sjukt svårt val. När jag kom upp tog jag en dusch och gjorde mig i ordning och strax innan ett mötte jag Carro i Vällingby och vi catchade en tub in till stan. Begav oss ut på jakt efter ett par skor till Carro, vilket visade sig lättare sagt än gjort. Herregud vad den kvinnan är velig och kräsen! Till slut blev det för mycket så vi skrattade bara. Det ska väl tilläggas att hon till slut bestämde sig för ett par svarta tygskor, puh. Jag å min sida letade frenetiskt efter en partyklänning, vilket även det visade sig vara en omöjlighet. Vi sprang in och ut ur stans samtliga butiker (typ), men hittade inte en enda klänning som föll mig i smaken. Någonstans mellan allt springande och letande och velande, hann vi med att käka lunch också. Mys! Efter fem timmars springade åkte vi hemåt och vi var så trötta så vi skrattade hela vägen hem. Skiljdes åt vid bussarna och jag sprang i ett sista försök runt i Vällingby. Fick med mig en rosa klänning och ett hårspänne hem i alla fall, alltid något! Partyklänningen får bli ett senare projekt.

Status: kom hem för någon timme sedan och det känns som om jag har blivit överkörd av en lastbil. Inte det smartaste att springa på stan som en dåre, när man mår som jag mår. Halsen strejkar och huvudet dunkar, fyfan. Ska bli mysigt att åka ut till landet och mysa i soffan med Linus ikväll. Och sedan få en hel ledig dag tillsammans imorgon. Ih!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback