They wonder why sorrow has never left you.

HELL YÄSS: Linus och jag landade på Arlanda tidigt i lördags morse (förra lördagen), efter att ha haft en helt underbar vecka nere i Marmaris, Turkiet. Bästa veckan någonsin, bästa veckan i mitt liv. Seriously. Det finns så mycket att berätta och så många bilder att visa (1066 st för att vara exakt), men det får bli ett senare projekt.



Last weekend: vaknade helt förstörda vid två-tiden på lördagen efter ett par timmars fattig sömn (somnade vid 07.00 på morgonen). Åt frukost och berättade allt om veckan för morsan och farsan, tog en dusch och på kvällen satte vi oss på balkongen och åt kräftor, räkor, melon, baguette.. Vi hade en mini-kräftskiva helt enkelt. Och det var så himla mysigt. Lite senare tog vi oss hem till landet, där vi totalkraschade i soffan.
Söndagen är totalt svart  - har ingen aning om vad vi gjorde, men vi var i alla fall ute på vischan..




This week: på måndagseftermiddagen åkte L och jag ut till Djurgården och Gröna Lund. Vi åkte Popexpressen, Kvasten (x antal ggr), kärlekstunneln, Blå tåget (som jag finner lika roande varje år - vet inte varför, men jag tycker den är hysteriskt rolig), radiobilarna och sedan tvingade Linus mig att åka Jetline med honom (twice!), men jag överlevde det också. Har inte åkt den sedan Avin och jag fick ett modigt infall sommaren 2006, så det kanske var på tiden ändå. Efter allt åkande, en nachosmiddag, samt en varsin gigantisk tivoliglass tyckte L att det var dags för att köpa lite lotter. Vi har aldrig vunnit något större, varken L eller jag, så vi var inte sådär överdrivet taggade men vi körde ändå. Valde Marabouchoklad-hjulet först och hör och häpna, vi vann! 2 kg mjölkchoklad. Släpade med oss vinsten bort till Kexchoklad-hjulet och skojade skrattandes att vi kommer ju aldrig vinna en gång till.. Men det gjorde vi! Första pris igen (dvs. 2 kg kexchoklad) PÅ SAMMA NUMMER. Helt insane.
På tisdagen började jag jobba igen, så kl. 16 hämtade jag upp mina grabbar på dagis. Och det var ett kärt återseende! Åt middag och busade fram tills kl.19 då mamma Sara kom hem. Innan jag åkte till jobbet var jag dock uppe i läkarhuset och magnetröntgade min nacke. Fick ju remiss till det sist jag var hos läkaren, så i tisdags var det alltså dags. Svar skall komma i början på nästa vecka, så vi får väl se vad som händer.
Jobbade på onsdagen och torsdagen också, så dem dagarna såg ungefär likadana ut. Kvällarna spenderade L och jag i soffan framför en film.
På fredagen sov vi länge och efter en fantastiskt god frukost gav vi oss ut på en solig skogspromenad, då vi även passade på att plocka lite kantareller och blåbär. Men sedan började det åska och regna så gick hem och tog en dusch istället. På kvällen åt vi middag med famljen ute på altanen och sedan myste L och jag ner oss i sängen, spelade spel, lyssnade på musik och kramades. Kvällen avslutades framför en film med chips och dip, himla mys!





This weekend: helgen har innehållit lite av varje.. Släktlunch ute på mitt landställe på Ekerö. Vi åt smörgastårta (något av det godaste jag vet i matväg), pratade och sedan lekte jag en hel del med mitt sötglin till kusinbarn Filip. I lördagskväll åt vi middag och var på bio - 'Sommaren med Göran', underbar jävla film - tillsammans med Niklas och Carro. I söndags hade jag hela dagen för mig själv, så jag fixade naglarna (svarta tånaglar och fransk manikyr på händerna - trött på all färg) och var uppe i Vällingby en sväng och shoppade lite höstkläder. Kom hem med en kofta, en skjorta (ska ha som klänning), ett par örhängen och ett hårspänne. På kvällen hyrde L och jag två filmer och gick och lade oss tidigt.









 


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback