You know that I could use somebody.


Mys i soffan igår kväll.

Thursday: kl.10.00 befann jag mig hos sjukgymnast-Ewa och jag fick ultraljud (mekaniska svängningar som omvandlas till värme i de djupare delarna av musklerna - ger avslappning och en tids smärtlindring); TENS (transkutan elektrisk nervstimulering); massage och värmebehandling. Precis som vanligt. Vi kom också överens om att jag ska få akupunktur inom en snar framtid, då Ewa inte tror att mina problem kan lösas med enbart manuell behandling (d.v.s. ovanstånde). Spännande!
När jag kom hem rörde jag ihop havregrynsgröt och sedan väckte jag älsklingen, så att vi kunde äta frukost tillsammans. Ett par timmar senare hade vi duschat och packat och vi åkte hem till min bror, där vi nu tillfälligt bor. Lastade in all packning och åkte vidare till Willys och handlade upp femhundra spänn. Åkte hem en sväng och slöade framför TV:n och sedan slängde vi oss ut i snöovädret och åkte hem till mina föräldrar, för att äta tårta och fira farsan som fyllde år. När vi kom hem en dryg timme senare slängde jag ihop middag, röjde upp lite i lägenheten och sedan satte vi oss tillrätta i soffan, drack te (och kaffe) och snaskade chokladcookies framför TV:n. Sjukt mysigt! Vi avslutade kvällen pratandes i mörkret i sängen.

Friday: gick upp vid åtta och gjorde frukost till Linus som stod i duschen. Vid halv nio drog han till jobbet och jag käkade frukost framför Nyhetsmorgon, mysigt. Har även hunnit diska och samla ihop all smutstvätt. Och klockan är inte ens elva! Ibland förvånar jag mig själv.
Linus kommer inte hem förrän om drygt tio (10!) timmar, så jag har en hel del tid att fördriva. Tänkte städa lite och äta lunch innan jag gör mig i ordning och promenerar bort till Willys och handlar. Sedan får vi se vad jag hittar på!


Frukost framför Nyhetsmorgon.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback