And you'll never guess what's happened to me.

Thursday: efter att ha varit hos sjuk-Ewa på morgonen, tultade jag hem och drällde omkring ett par timmar. Strax efter två gick jag upp till centrum och mötte upp Jojjo, vilket var sjukt efterlängtat från min sida. Vi tog ett par butiksrundor och jag hittade en ursnygg klänning på Gina, som jag givetvis köpte. Vi hann även med en fika och massa prat, innan vi skiljdes åt två timmar senare. På vägen hem passade jag på att ta promenad i det fina vädret och jag lyckades samla på mig ett par endorfiner. När jag kom hem var jag på så bra humör att jag spenderade en stund framför spegeln, provandes en massa snygga vår - och sommarkläder. Har sjukt mycket snyggt inför våren och jag längtar vansinnigt mycket.
Till slut kom huvudvärken smygandes tillbaka och jag kraschlandade i sängen. Kvällen spenderade Linus och jag framför TV:n, vilket förstås var myspys som vanligt.

Friday: tror inte ens att jag behöver nämna att jag hade huvudvärk när jag vaknade, för det hör inte direkt till ovanligheterna, men det hade jag i alla fall. Älsklingen och jag låg och drog oss och myste länge innan vi gick ner och käkade frukost nere i köket, vilket definitivt hör till ovanligheterna. Kan knappt minnas senast vi åt där nere, istället för uppe i soffan. Mysigt var det hursom. Förmiddagen spenderades mysandes i soffan och det var sjukt mysigt att ha Linus hemma för en gångs skull. Ha en hel dag att mysa istället för bara ett par kvällstimmar här och där. På eftermiddagen (efter att jag legat och vilat och halvsovit i hans famn hela dagen) tyckte Linus att vi behövde komma ut och få frisk luft, så vi åkte och handlade. På kvällen bakade vi (Linus, jag tittade mest på) cupcakes och käkade en god tacomiddag. Vi avslutade kvällen mysandes i soffan framför Let's Dance och ett par avsnitt BB.

Saturday: gick upp och sade hejdå till karln som åkte till jobbet vid nio. Sedan dess har jag suttit och läst min nyligen påbörjade pocket (påbörjade den imorse och har redan läst mer än halva - Karin Alvtegen's SKULD) och har fastnat totalt. Jag älskar att läsa. 

What else: jag längtar helt sjukt mycket efter vår och sommar (vågar nog påstå att jag aldrig har längtat så mycket som nu); ska på en arbetsintervju på tisdag; L och jag väntar ivrigt på ett erbjudande om en lägenhetsvisning; jag är sjukt glad över att jag har Dig; jag är besviken på Dig; jag undrar om det någonsin kommer att bli bra och kärleken till min alldeles egna karl har nog aldrig varit så stark som nu.


 

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback