If you feel so walked on.

Wednesday: Efter att ha slappat bort halva dagen tog jag tag i dagens "to-do": organisera om garderoben. Jag tog ut (nästan) allt, vek, sorterade, slängde en del och flyttade om mellan hyllorna. Linus' kläder fick en del, mina (som jag använder) en annan (större) och på resten av hyllorna finns sådant som vi inte använder. Kände mig sjukt nöjd efteråt. Sedan slog jag mig ner och fixade naglarna. Fransk manikyr as usual. Störtsnyggt blev det!
Belönade mig själv med en lång pratstund med Carro. Pratade om viktiga saker och bollade tankar och känslor med varandra. Usch-usch-usch vad jag saknar henne.
Linus kom hem vid nio och vi satt i sängen och pratade igenom saker och ting. En timme senare var vi överens och det kändes bra och vi åt middag framför TV:n. Myste och tittade på HIMYM innan vi kröp ner för att sova.

Thursday: Halkade precis hem från min sjukgymnast. Min behandling började ju idag. Känns jättebra! Hon konstaterade att mina besvär är muskulära och att jag var mycket-mycket-mycket spänd och stel och att vi därmed kommer att göra en längre behandling än vanligt. Sedan fick jag massage och värmebehandling. Skönt som fan.
Vi ska träffas en gång i veckan från och med idag och ta itu med det här ett steg i taget. Det kändes verkligen som om hon tog mig på allvar och faktiskt märkte hur ont jag har och hur jag lider av det och jag känner mig lättad och hoppfull. Det här kanske är vändningen!
Jag fick en läxa tills nästa torsdag, då jag ska dit igen. Jag ska grimasera så mycket som möjligt, så att jag mjukar upp ansikts - och käkmusklerna. Sitter och gör det i skrivande stund och jag känner mig som ett mongo.

Later on: Under dagen tänkte jag tvätta och städa lite. Kanske tar en promenad med Ipoden eller med någon jag tycker om. Vi får se!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback