Nothing is gained if you keep it inside.


Tuesday:
efter jobbet åkte jag hem till Carro i regnet. Vi hade egentligen tänkt att gå på Allsången, men eftersom vädret var som det var, bestämde vi oss för att titta på det hemma istället. (Självklart sprack det upp och var både sol och uppehåll under programmet - vi orkade inte ens bli irriterade). Vi sprang ner till ICA och köpte godis och C handlade hem kebab, och sedan satt vi i soffan och sjöng med i alla allsånger, mys. Vid nio kom Linus och hämtade upp mig och vi käkade junkfood till middag, innan vi åkte hem till landet.



Wednesday: tog bussen (nostalgi!) in till Stockholm på förmiddagen och sedan spenderade vi hela dagen på stan. Vi gick runt-runt, shoppade (L fick med sig en hoodtröja, ett par badshorts och två t-shirtar hem och jag två toppar) och åt utsökt wok i Kungshallarna till middag. Vi hade det så mysigt! Många timmar senare hoppade vi på bussen hem igen och väl hemma käkade vi lite glass och slappade i soffan. Sedan kom Niklas över och vi tittade på filmen The Curious Case of Benjamin Button.

Thursday: in till stan i ÖSREGNET imorse, fruktansvärt. Man såg knappt bilarna framför, sjukt obehagligt. Var fortfarande snuskigt trött när jag kom hem, så jag gick och lade mig. Vaknade strax efter tolv och kastade mig in i duschen och gjorde mig i ordning. Linus kom hem och åt på sin lunch (mys!) och sedan kutade mamma och jag upp till Vällingby, då jag hade en läkartid inbokad. Jag träffade världens underbaraste läkare SOM TOG MIG PÅ ALLVAR. Först och främst skrev han ut järntabletter, då jag som som sagt har anemi (blodbrist) och sedan undersökte han min nacke, samt huvud ORDENTLIGT och sade sedan: "Vi börjar med att röntga din nacke." När han sade dem orden höll jag på att börja grina, det var en sådan oerhörd lättnad att någon äntligen tog mig på fullaste allvar och förstod att jag inte kan ha det såhär och att vi måste göra någonting åt det. Det jag undrar nu är varför ingen har skickat iväg mig på röntgen tidigare? Borde inte det vara bland det första man gör, när någon beskriver en intensiv värk i nacke och huvud? Hursom så kommer jag att bli kallad till röntgen (och till en neurolog) och det känns helt underbart. TACK!
Åkte därefter till jobbet i REGNET (men inte ens det kunde förstöra min dag), och det var precis som det brukar. Vi tittade på film, läste, sjöng sånger och ramsor, lekte med bilar och åt middag. Kom hem därifrån för en stund sedan och nu har jag SEMESTER! Även fast jag i princip har semester hela tiden, så känns det ju fruktansvärt bra att kunna säga att man har det på riktigt. Efter helgen är L också ledig hela sommaren (i stort sett) och det ska bli så skönt. Såsom han jobbar nu, hinner vi ju knappt ses och sedan jobbar han ju väldigt mycket helger också, så det är ofta vi inte kan hitta på något då heller. Men nu jäklar!

Bilder kommer!!

Crap
Crap from: Linda

Va bra med en ordentlig läkare!<3



btw är filmen Benjamin Button bra?



Puss<3

Crap from: Anonym

haha nej ja hade inte skrivit de haha?? men de första om fina bilder lr ngt skrev ja=))

men de fatta du=)

nu är de bara timmar kvar tills ja åker till turkiet, hoppas vi inte krashar haha

vi får ses snart ja <3 love

2009-07-11 @ 10:51:31
Crap from: Linda

fan jag vill ha plockgodis.. kan inte skicka lite till mig? på rikigt... jag skickar pengar till dig så får du posta det hit :P Jag är sjukt sugen på plockgodis (plockgodis finns ju typ inte nån annan stans =(

2009-07-11 @ 19:51:57
URL: http://blogglund.blogg.se/

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback