Future is here.

Turkiet.

Kl. 19.00 på fredag sitter Linus och jag på planet ner till Turkiet, för en veckas solsemester. Som vi har längtat! Det ska bli helt vansinnigt mysigt och roligt och skönt att komma ner till solen och värmen och bara andas ut och ta det lugnt. Glömma verkligheten ett tag, njuta av varandra och omgivningen. Linus och jag har heller aldrig varit utomlands tillsammans förut (fastän vi snart varit tillsammans i tre år), så det gör ju det hela lite extra speciellt.
Dock.. Jag är helt vettskrämd inför flygningen. Jag är ju som bekant sjukligt flygrädd (har förmodligen något att göra med att jag är klaustrofobisk), så jag har redan ont i magen och lite ångest. Klarar knappt av att vara 'instängd' och sedan är jag orolig och rädd för att något ska gå snett, att vi ska störta eller något. Baah. Men jag ska göra mitt allra bästa för att lugna ner mig, har ju ett par dagar på mig. Önska mig lycka till och håll tummarna för att vi överlever :)

Stockholms Universitet.

Om ett par veckor ska jag åka in till Stockholms Universitet och sedan ska jag spendera nästkommande tre och ett halvt år där. Tror inte jag har nämnt det här i bloggen tidigare, men jag kom in på socionomutbildningen som jag sökte, så nu är det dags att sätta sig i skolbänken igen. Det är massor som snurrar i huvudet inför det här och jag känner en miljon känslor på samma gång. På ett sätt ska det bli skönt att komma igång, att skaffa mig en utbildning och bli något. Å andra sidan är jag självklart orolig över att det kanske inte är det här jag vill göra. Som det känns i nuläget är det ju det (annars hade jag ju inte sökt den här utbildningen), men tänk om jag ändrar mig helt när jag väl satt igång. Eller om jag efteråt känner att jag vill hålla på med något helt annat. Man vet ju aldrig liksom.
Fast som sagt, i nuläget känns utbildningen helt rätt och jag hoppas verkligen att det här kommer att gå vägen. Dessutom ska det bli roligt att träffa nya människor, uppleva något nytt, få lite rutiner.. Det blir nog bra :)
(Dock är det största orosmomentet just nu, att Linus och jag måste hitta en lägenhet. Vilket är lättare sagt än gjort. Vi ligger högst i kö på flera, men det är inga lägenheter som faller oss i smaken. Så.. vi vet inte riktigt hur vi ska göra innan vi hittar något, var vi ska bo, om vi ska pendla eller ja.. Det lär ju visa sig. Jag hoppas verkligen att det dyker upp något snart, då skulle ett stort ok lätta från mina axlar.)


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback