Det är som om natten här har sett allting och stilla sjunger med.

Wednesday: större delen av dagen spenderades tillsammans med Linus och hans lillebror Martin. På förmiddagen åkte vi in till deras farföräldrar för att gratta deras farmor på 90 års-dagen(!!). Fikade och chit-chatade lite, innan vi tackade och sade hejdå. Åkte ner på stan, hämtade ut ett recept på Apoteket och sedan slog vi oss ner i solen, alla tre, och åt en varsin glass. Hem igen, slappade i solen och sedan åt vi middag ute på altanen. Lite senare på kvällen tog Linus och jag en mysig promenad och vi klättrade upp på en höbal och satt och pratade i den ljumna kvällsluften ett slag, innan vi promenerade vidare. Väl hemma drack vi té i soffan och kom i säng litelite för sent som vanligt.

Thursday: var en mysig dag! Upp och packa och sedan raka vägen in till stan. Vilade en stund framför TV:n, innan jag tog en dusch och styrde upp mig själv. Strax innan 14 travade jag upp till Vällingby och hoppade på T-banan. Vi Brommaplan hoppade Avin på, då vi bestämt träff för en fika. Vi har varken träffats eller pratat (face-to-face) på över ett år, då vi av vissa skäl bröt vår kontakt i april-maj förra året. Tänker inte gå in närmre på varför, men så låg det till i alla fall. Men nu hade vi alla fall bestämt oss för att träffas. Så vi hoppade av vid Odenplan och slog oss ner på ett hett och soligt Waynes och pratade ikapp det senaste året. Det var både mysigt och roligt och en och en halv timme senare följde hon med mig bort till dagis, där jag hämtade upp mina pojkar. Det var ett kärt återseende, då jag på grund av sjukdom, inte har jobbat på två veckor. Vi promenerade bort till lekparken, alla fyra tillsammans, och sedan spenderade vi en timme där lekandes och pratandes. Men det var så varmt att vi höll på att svimma, åtminstonde vi vuxna. Grabbarna lät sig inte stoppas om man säger så..  Strax efter fem var det dags att bege sig hemåt, så vi sade hejdå till Avin och gick upp och åt middag. Hann precis placera pojkarna i soffan framför Saltkråkan, innan pappa Gustaf kom hem och jag sade hejdå och åkte hemåt. Väl hemma bytte jag om och hällde i mig ett stort glas vatten, och sedan gick jag och mötte Carro. Vi tog en mysig långpromenad i kvällssolen och vi pratade om livet och minnen och det var som vanligt helt bäst. Kom hem vid 22, käkade kycklingsallad och sedan fördrev jag tiden här. Linus kom hem strax innan midnatt (han jobbade till 23) och vi pratade, kramades, tog en dusch och sedan däckade vi framför ett Friends-avsnitt vid två-tiden.

Friday: vaknade av att Linus gick upp vid halv nio, höll på att dö av värmeslag (det gick knappast att andas), så jag släpade mig upp och gjorde iordning en take away-frukost till L. Kl. 11 hade jag duschat och var redo att visa mig bland folk, så pappa och jag gick upp till vårdcentralen, då min läkare ringde för ett par dagar sedan och meddelade att jag måste gå upp och lämna ytterligare prover. Det var tredje gången på två veckor. När det var avklarat gick vi och köpte jordgubbar och bigarråer och så köpte han ett par nya mjukisbyxor till mig. Fett nice. Kom hem för någon timme sedan, satte mig då ute på balkongen i bikiniöverdel och shorts och solade en stund, jobbar på grundbrännan inför Turkiet.
Nu har jag precis ätit lunch och tänkte slå mig ner på balkongen ett tag. Antingen med min pocket eller med körkortsboken i handen. Och om ett par timmar ska jag möta upp Hermon och hitta på något mysigt. Det blir nog en promenad :)


Oh, sommar.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback