Let the sunshine in.

Sunny monday: startade dagen ute på balkongen, pillade på naglarna och solade. Var helt vansinnesvarmt, men brun blev jag! Dock brände jag mig på bröstet, men jag överlever. Sprang över till mormor en snabbis och hjälpte henne med lite saker och sedan släpade jag mig hem i värmen och gjorde mig i ordning. Vid ett-tiden satte jag mig på den stekheta bussen bort till Spånga, där Carro väntade på perrongen. Vi beslutade oss för att åka ut till Djurgården och fika och promenera, så det gjorde vi. Slog oss ner i solen (fyfan vad varmt det var!) på ett mysigt litet ställe där ute och käkade en varsin smörgås till lunch och pratade. Nästan två timmar senare höll vi på att smälta bort, så vi promenerade bort mot Grönan, där vi köpte en varsin mjukglass, som vi avnjöt nere vid vattnet. Satt och tittade på alla båtar och solade och pratade och njöt av det fantastiska vädret. En lång stund senare hoppade vi på en proppfull och varm buss som tog oss tillbaka till city. Sprang och köpte en varsin dricka att svalka oss med och sedan tog vi tuben hem till Vällingby. Promenerade runt någon timme och Carro impulsköpte en massa saker som vanligt. Vid halv sju kramades vi hejdå och jag haltade (invigde mina gladiatorsandaler idag, så ni kan ju gissa hur ont i fötterna jag har nu..) hemåt. Känner mig helt färdig nu av all sol och värme och mina armar (som jag lyckats bränna) svider och plågar mig. Ska börja packa ihop lite prylar nu, så att vi kan sticka ut till landet direkt när Linus kommer hem. Jag längtar efter honom.



I övrigt så har dagen varit helt underbart mysig. Vädret har ju varit helt fantastiskt, klarblå himmel, strålande sol och runt 30 grader. Det gör gott för själen. Och det var skönt och välbehövligt att träffa Carro (vi har ju som sagt inte sett på jävligt länge..), så allting känns mycket bättre nu. Carro sade att det skulle bli lika fint väder imorgon, så då ska det solas. Och på eftermiddagen ska jag hämta mina pojkar på dagis. Mamma Sara berättade i förra veckan att när hon på morgonen hade berättat på Olof att det var jag som skulle hämta dem på dagis idag, så hade han sträckt upp armarna i luften och skrikit: "JAAAA!!". Haha, mina sötnosar. Vi ska nog hitta på något mysigt.

Och idag är det endast 19 dagar kvar till 20 års-dagen! HELT SJUKT.

Ibland älskar jag mitt liv.

Crap
Crap from: Carro

haha vaddå impulsköpte som vanligt? det händer väl aldrig? :P mysdag idag. tack igen <3

2009-05-25 @ 21:52:31

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback