Jag hörde sånger i mitt huvud men dem kom aldrig ut.



Helgen:
efter fredagens förmiddagsföreläsning skuttade jag hem från skolan, har inte en susning om vad jag gjorde hela eftermiddagen, men på kvällen var vi hemma på vischan. Drack glögg, åt pepparkakor och myste framför TV:n.



Kom hem till Sthlm igen på lördagsmorgonen, skrev lite på grupparbetet och sedan gjorde mig mig i ordning och mötte upp Carro. Vi promenerade runt i butikerna, shoppade lite och fikade. Precis hur mysigt som helst! Ett par timmar senare sprang jag iväg och mötte Linus och sedan vidare hem och fixade oss inför kvällen. Strax efter sex-tiden mötte vi upp Niklas och Carro inne i stan för att käka middag och mysa och sedan gå på Takida-konserten. Efter många om och men slog vi oss ner på ett litet hak på Söder (eller ja, två stycken - vi gick vidare till ett annat ställe efter middagen) och drack och pratade och Niklas som var lite väl förfriskad gick lös så att han nästan blev utslängd. Men roligt hade vi! Två timmar senare anlände vi till Hovet och konserten och fastän ingenting gick som planerat så blev det lyckat ändå. Takida var bättre än förväntat och vi sjöng och skrek och klappade händerna. Efteråt blev det Donken för lite nattkäk och sedan skiljdes vi åt i centralen. Linus och jag kom hem strax efter ett, men däckade inte förrän någon gång efter tre. Rolig, spontan kväll! :D



Linus jobbade på söndagen, så jag passade på att plugga. Sedan om det gick bra är en annan femma, men pluggade gjorde jag i alla fall. I timmar! Fyfasen var trist det var. Försökte komma igång med den gigantiska hemtentan (som ska vara inlämnad om 12 dagar!), men det gick käpprätt åt helvete. Blev så frusterad och hade så ont i huvudet och ryggen att jag till slut gav upp. Tog en välförtjänt dusch och packade ihop lite prylar och när L kom hem blev det raka vägen ut till landet. Och vilken julkänsla vi fick när vi kom hem! Mamma Eva hade gått lös i sann julanda och julpyntat och adventsbakat och L och jag åt lite prinskorv och julskinka till middag. Till efterrätt blev det glögg och hembakad mjuk pepparkaka. Mys!



Måndag:
ny vecka, men livet går sin gilla gång. Startade veckan med en föreläsning mellan 12-15 och grupparbetet (som vi tydligen lagt ner alldeles för mycket tid och energi på!) blev äntligen inlämnat. Efter avslutad "skoldag" åkte jag hem, köpte ett nytt rouge, hårfärg och ett halsband. Kom nyss hem nu och ska sätta mig ner med hemtentan. Hua! Sedan ska jag sy om en klänning och ikväll ska Linus och jag upp till gymmet och svettas.

(Alla bilder utom den första är tagna med en digitalkamera, därav den kassa kvalitén.)


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback