I used to save them troubles for another day.

Wednesday: jag hade en riktigt duktig dag igår! Städade upp här inne i rummet, vilket verkligen (jag menar VERKLIGEN) behövdes. Hua! Rensade bland en massa gamla prylar också, men hann (såklart) inte färdigt. Så får ta tag i resten en annan gång. Linus kom hem någon gång sent på eftermiddagen och vi packade ihop alla prylar, åkte upp till centrum och hämtade ut en kurslitteratur och sedan vidare till OnOff för att framkalla lite fotografier. Slutligen hamnade vi hemma på landet. Åt middag med mamma Eva och sedan tårta med familjen (Eva fyller 50 år på måndag, samt att det är Farsdag på söndag - men inget av detta kommer kunna firas, då de åker utomlands imorgon), så vi firade lite i förskott. Innan vi kom i säng pratade vi igenom en massa saker och sedan kramades vi länge innan vi somnade.


Thursday:
vaknade efter fem timmars sömn och ville dö. Men vi kravlade oss upp, tog en dusch och gjorde oss i ordning. Sprang ut till bilen för att inte blåsa iväg i snöstormen (:D!!) och sedan släppte Linus av mig vid skolan. Kom dit en timme försent (medvetet val) och höll ändå på att dö av rastlöshet och tristess. Rena sömnmedlet. Och inte blev det bättre av att det var en repris av psykologlektionerna på gymnasiet - jag kunde och kände igen allt sedan innan. Halv tolv drog jag och tjejerna (grupparbete) iväg till Odenplan för att utföra vårt socialpsykologiska experiment - bjuda folk på tuben på godis. Seriöst va? Det är sådant som vi gör på Socialhögskolan ^^ Syftet var att se hur folk reagerar när man går utanför normen. Tänker inte tråka ut er med utförliga detaljer eller så, men vi blev förvånade över att så många tackade ja. Så, nu har jag en vecka på mig att skriva en hemtenta om det här (hur oseriös kurs?) så tänkte sätta igång imorgonbitti.
Efter experimentet åkte jag hem och har precis ätit en sepegod lunch. Om en timme ska jag släpa mig iväg till jobbet och sedan blir det vischan ikväll.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback