Come feel my skin, come touch my hair.

Thursday: föreläsning 13-16, promenerade sedan bort till grabbarnas dagis i kylan och sparkade lyckligt i alla fallna löv. På vägen hem prasslade vi i löven och gjorde lönn-näsor, varpå killarna skrattade lyckligt. Vi hade det alltså himla-himla mysigt fram tills att vi skulle åka hissen upp till lägenheten. Alla som känner mig vet att jag är klaustrofobi personifierat och att jag (i princip) ALDRIG åker hiss (endast i undantagsfall). Ett sådant undantag är på jobbet (har ingen lust eller ork att släpa upp vagn och två ungar för typ sex trappor, så då är det bara att bita ihop och åka den där jäkla hissen). Men det var sista gången idag, för vi FASTNADE. Mellan plan 1 och 2 tog det stopp och där satt vi i den 1kvm stora hissen. Behöver nog inte säga att jag greps av panik (varpå barnen gjorde likaså). Fyfaan. Min största skräck. Efter att ha ringt på nödtelefonen och fått "det är bara att vänta, så kommer det hjälp" som svar, samt ringt Linus och skrikit "vadfan ska jag göra?!?!" kom en granne och tryckte på hissen där nere och DÅ gick den igång och vi kunde ta oss ut. Men innan dess.. Jag dog, flera gånger om. Så.. jag tänker härmed ALDRIG, så länge jag lever, åka hiss. No way.

Vi hade en mysig eftermiddag tillsammans sedan ändå (dock skakade jag i säkert en timme efteråt), vi åt middag, kittlades, tittade på film och lekte med bilar. Kl 19 kastade jag mig ut i mörkret och kylan och det bubblade i magen när jag samtidigt lyssnade på Jazon Mraz i hörlurarna. Åh! Kom hem en timme senare och sedan dess har L och jag ätit middag, tittat på Idol och försökt komma underfund med hur (i helvete) man hittar i lagboken. Jag blev fullständigt vansinnig, så vi gav upp.

Autumn look of today: nya skinnjackan, tunika och tights från Gina, mammas väska, samt mina flera år gamla stövlar. Snyggt va?


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback