Every river that you tried to cross.

Igår var det fredag och som jag tidigare nämnt spenderade jag i princip hela dagen tentapluggandes. Vid halv sju-tiden gav jag upp (kände att jag bannemig gjort tillräckligt och att min hjärna var fullständigt fullproppad med juridik) och stövlade upp till centrum. Hämtade ut nya p-piller (fick rabatt (trots att de inte är rabatterade) - betalade 30 spänn fastän de egentligen kostar 250 -yay!), sprang in på Systemet och så köpte jag med mig sushi hem. Linus kom hem strax efter åtta och jag hade dukat fram mat och dricka och tänt massa ljus, så han blev glatt överraskad. Han hade också tänkt på mig under dagen och köpt med sig sepegod choklad hem. Mums! Vi åt och pratade om dagen som gått, men sedan mådde jag plötsligt jättedåligt - hade fruktansvärd huvudvärk, kände mig snurrig i skallen och mådde illa - så vi kröp ner under täcket. Jag somnade ganska omgående och Linus (förmodligen) strax därefter, för när jag vaknade strax efter ett låg han och sov som en stock.

Linus drog till jobbet kvart över nio imorse, så jag vaknade av att han höll på att stöka runt i rummet. Gick dock och lade mig när jag vinkat honom hejdå och sov till halv tolv, fett skönt. Kravlade mig upp (fortfarande dödstrött?) och gjorde frukost, medan jag snäste otrevligt mot mina stackars föräldrar som försökte föra en konversation med mig. Inte det bästa att försöka när jag är nyvaken dock, så de får skylla sig själva. Efter en äcklig frukost satte jag mig för att plugga, vilket jag fortfarande håller på med. Tog nyss en paus och åt en sen lunch med mor och far, men ska strax sätta igång igen. Det går förvånansvärt bra i dag, inte lika bra som jag hoppats på, men fair enough. Tänkte intensivplugga ett par timmar till och sedan ta en dusch och fräscha till mig lite. Och ikväll blir det landet!


Det är inte alltid kul att vara student..

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback