Happy-happy-happy.

Hemlisen: för två veckor sedan hände det.. Linus och jag har köpt en bostadsrätt tillsammans! En tvåa på 50kvm i Sundbyberg, balkong och klädkammare (walk-in-closet here I come!) och helt nybyggt. Det känns helt fantastiskt. Dock.. inflyttningen är om ett och ett halvt, då det inte är färdigbyggt förrän då. Men samtidigt innebär det att vi får välja hur det ska se ut med kakel och färger m.m.

Som sagt.. Det här har jag (vi) längtat efter så länge nu och vi har letat och letat, vi har varit på visning efter visning.. Och till slut hittade vi det här. Det kändes bara så himla rätt. Det här är vår lägenhet. Så kändes det. Jag kan knappt vänta på att få flytta in och börja inreda och sedan sova första natten där. I mitt och Linus gemensamma hem. Det känns speciellt. Iochförsig så har Linus och jag i princip redan bott ihop i två år (dock inte i en egen lägenhet), men att vi har tagit det där sista (okay, inte helt sista kanske.. förhoppningsvis gifter vi oss och skaffar barn också ;)) steget. Att bilda ett hem tillsammans, ett helt nytt och helt gemensamt liv. Det är stort.

Vi har kommit överens om att efter årsskiftet så ska vi leta efter en hyresrätt att bo i under tiden. Vi varken vill eller orkar bo i mitt flickrum i ett och ett halvt år till och eftersom inflyttningen dröjer ett tag, så får vi lösa det så.

Men jag längtar så att jag nästan spricker!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback