And I thought maybe if I kissed the way you do, you'd feel it too.

Autumn feelings: känner hur det årliga höstpirret i magen börjar komma smygandes. Som jag sagt hundratals gånger förut, så finns det ingen annan årstid som gör mig så lycklig som hösten. Och igår var första höstdagen FOR REAL. Temperaturen vandrade mellan 5-10 plusgrader och luften var alldeles klar och frisk och det kändes som om jag kunde andas för första gången på ett år. Det var helt underbart att kliva ut i mörket och kylan igår kväll efter jobbet och jag kände hur jag log hela vägen bort till Tekniska. När Linus och jag kom ut till landet var det nollgradigt och vi höll på att frysa ihjäl på den korta vägen från bilen till huset. Men.. det var så himla-himla underbart. Uppfriskande, uppiggande.

Och Linus och jag hade förövrigt en underbar dag tillsammans igår. Vi låg under täcket och bara gosade i flera timmar, pratade, kikade på TV och pussades. Och på kvällen åt vi middag framför Idol, tog en dusch tillsammans och tittade sedan på film innan vi gick och lade oss. Det är dem där dagarna som ger livet det lilla extra.

Imorse gick vi upp vid nio-tiden, Linus satte sig och pluggade (han har blivit SJUKT seriös) och jag gjorde i ordning frukost. Sedan tittade jag på filmen från igår (eftersom jag somnade), 'I love you, man'. Såg precis klart den (fick pausa och åka in till stan mitt i eftersom L är i skolan) och det var helt underbar. Typiskt min humor. Och så fin.

Idag är jag heelt ledig, varken skola eller jobb och det är sjukt skönt. Tänkte passa på att fixa naglarna (...), beställa hem lite kurslitteratur, hämta ut lagboken, kika efter en halsduk (känner att jag behöver en till) och förmodligen införskaffa ett par tights eller strumpbyxor. L och jag pratade också om att komma till skott och köpa ett varsit träningskort idag och eventuellt också köra ett gympass, men det beror på när han kommer hem. Annars blir det så snart som möjligt.

Nu blir det lunch!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback