Life is good since the moment I found you.

My lovely day: Vid ett-tiden traskade morsan och jag upp till Vällingby, gjorde ett snabbt ärende, snackade skit och sedan skiljdes vi åt och jag mötte Carro vid Apoteket. Hon var sjuk och hade ont i halsen så det köptes halstabletter, innan vi promenerade vidare bort till Clas Ohlsson. Kollade runt och letade efter målarfärg, men hittade ingenting. Vi plöjde igenom ett par butiker och Carro shoppade en del till sin lägenhet. Någon timme senare haffade vi bussen till Spånga där vi hoppade av och köpte med oss take away thaimat. Mums. Haffade nästa buss bort till lägenheten. Väl där slog vi oss ner på golvet, Carro's för tillfället provisoriska matplats, där vi åt och pratade. Sjukt mys. Och maten var helt jäkla utsökt, men blev så mätt att jag höll på att kräkas. Mår fortfarande, nästan sex timmar senare, illa. Herregud. Vi fördrev en stund sittandes på golvet, pratandes och skrattandes och det var det bästa på länge.


Sedan var det dags att pyssla i lägenheten: vi hängde upp hennes nyinköpta, och av mig valda, skitsnygga duschdraperi; hängde upp krokar i badrummet; diskade bestick och glas och ställde en del på sin rätta plats; ställde upp saker i bokhyllan och fixade och donade. Me like. Och det blev riktigt bra dessutom. Det är långt kvar tills allt är på plats och färdigt, men vi har kommit en bit på vägen. Oh! Därefter slog vi oss återigen ner på golvet (min rumpa och korsrygg hates me right now) och pratade om viktiga och oviktiga saker, innan vi spelade en omgång Pictonary. Vi skrattade så att vi grät och fick kramp i magen. Underbart! Längesedan jag skrattade så mycket. Det är så befriande och tryggt och lättsamt i C's närvaro och jag älskar det. Med henne kan jag verkligen vara mig själv. Vi tog en massa foton, pratade och skrattade och fixade och donade lite till, innan vi tog en promenad bort till Spånga. Där haffade vi en varsin buss och vi satt och SMS:ade med varandra hela vägen hem. Wih!



Tomorrow: Imorgon är älsk ledig, så vi ska ägna tid åt varandra. Hoppas på att åka ut på en sensommartur med båten, om vädret tillåter. Vore inte helt fel. Annars har jag ingen aning om vad vi ska hitta på, men det blir nog bra. Vi har ju varandra och det är faktiskt det viktigaste. Tihi!



The week: Som det ser ut nu, ska jag träffa älskade Linda på onsdag. Har inte träffat henne sedan midsommar, så det ska verkligen bli hur mysigt som helst. Hon skickade ett SMS för en liten stund sedan och frågade om vi kunde göra vår tradition. Självklart kan vi det. Åh!
På torsdag har jag tid på UM och det ska verkligen bli skönt. Känner mig som en helt annan människa sedan jag slutade äta mina p-piller. Och inte på ett positivt sätt. Konstigt nog. Jag känner mig vansinnigt trött, lite "nere" och annorlunda överlag. Inte okay. Vi får se om jag fortsätter med mina vanliga eller om jag testar något nytt. Sedan pratade jag och Carro om att jag kanske ska gå på zonterapi hos hennes mamma också. Gör vad som helst för att bli av med mina smärtor, så det är helt klart värt ett försök. På kvällen träffar jag eventuellt Linda igen. Ja. Det blir bra.



And now: Ligger i sängen med laptopen i knäet. How unusual! Pratar med en gammal vän över MSN. Det är mysigt. Vi har bestämt att ta en kvällspromenad i veckan, hon och jag. Prata minnen, bli nostalgiska. Älskar sådant. Linus slutade jobbet för tio minuter sedan och borde alltså vara på väg hem. Men om jag känner honom rätt, så har inte han kommit iväg än. Han suger.



Jag älskar att leva.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback