Why are you doing this to me?

Hell yäh: Igår studsade jag ut från jobbet - äntligen fri! Typ. Linus kom och hämtade mig, vi åkte hem, jag tog en dusch, käkade lite och packade. Därefter åkte vi upp till Vällingby, där jag hämtade ut nya migräntabletter och köpte lite nödvändigheter. Sedan bar det ut mot landet. Stannade och köpte glass på Donken och när vi kom hem käkades det middag. Vi kröp mätta och belåtna ner i soffan och slökollade på Paradise Hotel - så meningslöst och patetiskt, men ändå så sjukt underhållande. Lööl. Jag somnade redan vid tio och sov i omgångar tills klockan blev sängdags. Vid två-tiden låg vi nerbäddade under täcket och vi däckade på en gång.
Och vet ni vad? JAG HAR FÅTT JOBB! Eller ja, jag kommer att arbeta extra på Svea Support hela hösten och det känns så skönt. Lite mer struktur över vad som händer och sker i höst liksom. Jag vet inte hur mycket eller när jag kommer att jobba, men jag ska på möte med min chef på tisdag och då kommer jag förhoppningsvis få mer klarhet i hur allt kommer att bli. Yay! Jag kommer dessutom att försöka hitta något annat jobb, jobba dubbelt, för att få ut maximalt med cash. Problemet är bara att jag kommer att vara tvungen att försöka matcha jobben med varandra, så att de inte krockar. Det kan bli lättare sagt än gjort. Men, jag har i alla fall ett jobb och det känns hur jäkla bra som helst. Planen i höst är även att fixa körkortet, nu när jag har tid. När jag inte jobbar, skall jag därför plugga teori och köra så mycket som det går. Jag känner mig helt sjukt taggad. Det här kan verkligen gå vägen nu. WOOH!

Det känns som om min & älsk's plan för i höst också kan gå vägen. Med lite tur och arbete. Planen består av två saker, prio ETT: skaffa egen lägenhet. Vår egen lägenhet. Om Linus får jobba kvar i höst och dessutom som heltidsanställd så kommer han tjäna en hel del. Tillsammans med det jag tjänar kommervi därför få in en hyffsad månadslön tillsammans och om vi sprarar och lever snålt, kommer vi ha råd med en egen lägenhet. Fyfaan, vad underbart. Det som kan göras nu är att hoppas att han blir heltidsanställd och försöka hitta en lägenhet, inte alltför långt bort och med inte allt för hög hyra. Sedan är det bara att tuta och köra!
Prio två: dra utomlands en vecka, bara vi två. Planen var egentligen att dra iväg nu i sommar, men det visade sig att vi inte hade råd och att våra jobbscheman inte synkade tillräckligt. Därför har vi skjutit upp det till i höst. Någon gång. Vi ska börja spara nu när vi får lön. Till en lägenhet och till en resa. Det måste bli av. En vecka på någon varm exotisk plats, bara älsk och jag. Kan det bli bättre?
Så nu gäller det för både Linus och mig att jobba så mycket som möjligt så att vi får inte mängeder med cash. Nu jävlar, säger jag bara.

Now, baby: Linus släppte av mig här hemma för en dryg halvtimme sedan och drog vidare till jobbet. Så nu ska jag fixa frukost och sedan hoppa in i duschen. Klockan tolv ska jag nämligen möta upp min käraste vän
Johanna, eller Jojjo som jag alltid kallar henne. Sötaste Jojjo. Vi ska bege oss in till stan för att shoppa, fika, prata, ta igen förlorad tid, umgås och mysa. Det ska bli oförskämt trevligt. Älsk's födelsedagspresent ska förhoppningsvis inhandlas och sedan hoppas jag på att fynda lite höstkläder. Känns som att det här kan bli en bra dag.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback