I think our lives have just begun.


JA MÅ DEN LEVA, JAG MÅ DEN LEVA.. ETT FYRFALDIGT LEVE FÖR BLOGGEN..
HURRA HURRA HURRA HURRA!!

Det är ingen vanlig dag idag för: fallingawaywithyou.blogg.se fyller härmed officiellt två år idag! WUPPIE!
För att friska upp minnet lite bjuder jag på denna blogg's allra
första inlägg. Skrivet av blott 17-åriga mig, en hösteftermiddag för två år sedan. Jag minns det lika tydligt som om det vore igår.
Och frågan jag ställer mig är hur såg mitt liv egentligen ut för två år sedan?

-
Största skillnaden mot nu är såklart att Linus och jag endast var bästa vänner. Det var dock under den tiden då vi började inse att vi var kära i varandra och ville vara mer än vänner.
- A var fortfarande en av mina absolut bästa vänner. Vi har ingen kontakt alls idag.
- Jag gick i tvåan på gymnasiet och hade över ett år kvar till studenten.
- Jag satsade järnet i skolan och levde för helgerna. Nu är jag (i princip) arbetslös.
- Jag tränade flera dagar i veckan och var betydligt mer fit än jag är idag.

Sedan kan jag faktiskt inte komma på några fler skillnader mot hur mitt liv ser ut idag. Det är sjukt att så lite (mycket) har förändrats på så lång tid. Jag har mognat, samlat på mig fler erfarenheter, träffat massor av nya underbara människor, sagt upp kontakten med personer som inte får (fick) mig att må bra, lärt mig av mina misstag, lärt mig saker jag inte hade en aning om förut, förstått vad jag verkligen uppskattar och värdesätter. Jag är en helt annan människa än för två år sedan. Men samtidigt inte. Det är både underbart och läskigt. På samma gång.
Och jag är så tacksam för att jag började skriva i den här bloggen. För tack vare den kan jag se tillbaka och minnas saker jag annars inte hade kommit ihåg. Hela mitt liv, från okt - 06 fram tills nu, finns dokumenterat här. Det är helt fantastiskt. Och jag tackar Carro för att jag tog den här chansen. För om inte hon hade skaffat sig sin blogg, några dagar tidigare, hade jag nog heller aldrig gjort det. Och det hade jag ångrat idag.

Dessutom: kan det ju vara passande att tala om hur det kommer sig att jag valde att kalla min blogg för fallingawaywithyou.blogg.se. Namnet är egentligen ett namn på en av de bästa låtarna som någonsin har gjorts. Och som jag pressade för just två år sedan.
Muse - Falling away with you. Jag älskar den fortfarande.

Och slutligen: så tänkte jag slänga in en bild från den tiden. Bjuder på den enda jag har på den här datorn..

.. Tagen den 3 november 2006 kl. 01.44, hemma hos Tobbe.


HURRA!!


Crap
Crap from: Carro

hihi .. i like your blogg. and i like you.

du skriver så br sweetie!

ändå fast man inte ses så ofta så kan man hänga med i vad som händer i ditt liv. :) Hur blir det imorgon då? annars kan vi ses i helgen! lör, sön? mån? saknar dig jättemycket ju..

2008-10-08 @ 21:44:08

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback