I’m your slave.

Jag skulle kunna skriva en hel bok om veckan som gått, men jag känner att det inte är någon bra idé. Dessutom har jag varken ork eller tid att skriva så förbaskat mycket just nu, så istället kommer här en relativt kort och ostimulerande sammanfattning om det viktigaste.

My wonderful week: Efter daten med
Carro i söndags fördrev jag lite tid hemma i väntan på att Linus skulle sluta jobbet. Jag segade vid datorn, lyssnade på musik och packade. Runt sju-tiden kom vi iväg och någon timme senare anlände vi hem till älskade landet. Vi myste i soffan hela kvällen och det var nice. Precis som vanligt.
På måndagen hade jag beslutat mig om att sola järnet för att fixa brännan inför studenten. Efter frukosten bänkade älsk och jag oss ute på altanen i den gassande solen. Det var vansinnigt varmt, men vill man vara fin får man lida pin. Som man brukar säga. Jag tror vi låg ute i närmare två timmar, innan det blev för varmt och vi gav upp. Efter en dusch lite senare på eftermiddagen åkte vi in till Norrtälje för att handla käk. Vi gick loss för sjuhundra spänn inne på Flygfyren. Hej och hå. När vi kom hem satte vi igång grillen och sedan avnjöts en oförskämt god middag ute på altanen i sällskap med mamma Eva och lillebror Martin. På kvällen myste Linus och jag ner i soffan för att spana in den nya filmen What happens in Vegas. Jag somnade efter en kvart.
Tisdag förmiddag såg ungefär likadan ut som föregående dag. Jag låg ute och pressade i solen och Linus gjorde något annat. Jag minns inte vad. När jag insett att jag skulle bränna sönder mig satte vi igång med projektet att fixa båten redo för sjösättning. Vi tvättade och polerade och målade. Det tog sin lilla tid, men bra blev det. Till slut. Därefter blev det en dusch och sedan en sväng in till Norrtälje. Vi kirrade lite studentsaker och shit. När vi kom hem fixade vi middag till familjen och på kvällen sjösatte vi båten och tog årets första båttur. Som vi hade längtat. Det var helt oseriöst vackert ute på sjön i kvällssolen. Bah.
Vi vaknade till liv tidigt på onsdagsmorgonen och gav oss in till stan redan vid elva. Efter en sväng hemma hos mina föräldrar för att hämta en massa böcker, drog vi till skolan för att lämna tillbaka skiten. Vilken befrielse. Då förstod man att det verkligen var över nu. Därefter stressade vi ut till Skärholmen för att gå på och fira Lindas student. Hon var så jäkla söt när hon sprang ut, så jag nästan dog. Jag tog en massa foton och vi kramades och grattade. Jag rös när jag tänkte på att det är min tur om TRE dagar. Shit. Efter utspringet åkte älsk och jag in till stan för att spana in flaken och för att njuta av det underbara vädret. Vi köpte glass och det var förbannat mysigt. Jag lyckades dessutom fånga Linda på bild, när hon åkte förbi på sitt flak. Hell yäss. På eftermiddagen och kvällen jobbade jag. Det sög.
Efter frukosten på torsdagsmorgonen packade älsk och jag pick-nickväskan och drog ut på sjön. Det finns nog absolut ingenting jag älskar mer än att åka båt. Det är det allraallra bästa med sommaren. Vilken frihet. BAH, love it! Vi landsteg på vår kärleksklippa där vi solade och grillade korv. Många timmar senare åkte vi tillbaka till fastlandet och det sög. Jag skulle kunna bo på en båt. Seriously. När vi kom hem insåg jag att jag hade bränt mig som tusan och det gjorde fruktansvärt ont. Över hela kroppen. Hela tiden. Fyfan, jag var nära att börja gråta.
Yesterday begav vi oss återigen in till stan på förmiddagen, denna gång för att gå på Jojjo's utspring. Det var ofattbart mycket folk och Linus och jag gick runt och letade efter Jojjo i 40-45 minuter. Utan framgång. Hon var ingenstans. Vi sprang runt och jag ringde henne tusentals gånger, men allt misslyckades. Jävla pissanus. När skolgården började bli tom gav vi upp och åkte besvikna till Vällingby. Linus klippte sig och sedan åkte vi hem till landet igen. När vi kom hem pratade vi igenom saker och ting och sedan käkade vi middag. Efter en stunds skitsnack med familjen utmanade älsk mig på en kubbmatch. Jag sög. Någon timme senare slog vi oss ner ut på altanen i kvällssolen och spelade kort. Snacka om mys. Mamma Eva gjorde oss så småningom sällskap och vi hade hejdlöst roligt. Faktiskt.
Efter en massa Vänner-svnitt några timmar senare kröp vi till sängs och somnade lyckliga.

Slutsats av denna vecka: Jag har blivit förbaskat brun - såhär brun har jag nog inte varit på flera år, vilket är sjukt - om jag fortsätter såhär (jag har mina knep!) så kommer jag vara mer svart än vit när sommaren är slut. Det tackar jag tusenfalt för. Två av mina bästa vänner har tagit studenten, vilket gör min student än mer verklig. Jag grät nästan en skvätt när jag insåg att vi har blivit vuxna. Jag älskar att bo på landet - vilket jag i och för sig alltid har vetat - men denna vecka har fått mig att inse att det är där jag hör hemma. Så fort möjlighet finns flyttar älsk och jag ut, på heltid. Helt klart. Jag har blivit nykär. Detta insåg jag imorse när jag kramade älsk hejdå, då han drog till jobbet. Han är det bästabästabästa som finns. Jag saknar honom redan. Bah.

Herre min gud: JAG TAR STUDENTEN OM TRE(!) DAGAR. Nedräkningen har börjat på allvar nu. Om mindre än tre dygn sitter jag i gräset och har champagnefrukost och sedan springer jag ut och kramas och pussas med alla nära och kära och sedan är det mottagning och sedan ska vi ut och fira hela natten. VAH!? Jag säger bara: ÄR DET HÄR PÅ RIKTIGT!?!

(Jag har tagit massvis med bilder denna vecka, så de kommer. Någon gång..)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback