A travel in the year of 2008.

THE YEAR OF 2008.

Januari:
- Årsskiftet 07/08 firade Linus och jag tillsammans med Carro och Kalle och vännerna ute på landet, hemma hos Tobbe.
- Efter ett och ett halvt år utan digitalkamera, köpte jag äntligen en ny.
- Vi var ett gäng som gick ut och söp skallen av oss på Mobergs.
- Linda fyllde 19 år.
- L och jag dubbeldejtade med Mickis och hennes dåvarande pojkvän Martin.
- Linus och jag firade 14 månader tillsammans.
- Jag och L påbörjade "ett hälsosammare liv", men det gick åt helvete ganska snabbt. 


Februari:
- Vi inledde februari med en natts galet festande, för att fira att Carro fyllde 18 år.
- 15 månader och 450 dagar tillsammans med L.
- På Alla Hjärtans-dag var det två år sedan Linus och umgicks för första gången.
- Jag fick årets första vårkänslor och bästaste Carro och jag hade en underbar lunchdate i solen.
- Vi umgicks med Niklas och Carro i ett dygn. Det blev shopping, mysig middag, för mycket alkohol och Guitar Hero-spelande.



Mars:
- Vi hade Linda på besök för en myskväll/natt.
- C och jag hade en kväll pratandes minnen.
- Avin fyllde 19 år och vi var ett gäng tjejer som gick ut och åt middag för att fira.
- 16 månaders kärlek.
- Vi åkte pulka, drack varm choklad och åt middag med Niklas och Carro en kylig vinterdag.
- Jojjo och jag hade en shoppingdag.



April:
- L och jag hade varit tillsammans i 500 dagar. Och firade 17 månader.
- Mickis och jag hade en nostalgi-dag på stan, precis like old times.
- Sökte in till högskolan.
- Linus opererade bort blindtarmen.
- Mösspåtagningen!
- Valborg firades på landet med ganget.



Maj:
- Ett par dagar efter valborg blev det en onykter och rolig kväll hemma hos Lina, med ganget.
- Studentbalen ägde rum.
- Jag hade en veckas utbildning på sommarjobbet.
- Mickis fyllde 19 år och tog studenten.
- Jag gick på mitt livs första arbetsintervju och fixade sommarjobb.
- Linus och jag firade ett och ett halvt år tillsammans och firade detta genom att förlova oss.
- Med motiveringen "du har årets bästa process och en struktur som är skrämmande mogen", fick jag MVG på mitt projektarbete.
- L och jag hade en jättemysig picknick vid Malmen en kväll.



Juni:
- Den första bjöd Tobbe och Lina över oss på en myskväll på Lina's altan.
- L och jag tog årets första båttur ut till vår kärleksklippa.
- Linda tog studenten och vi fanns på plats för att gratulera.
- Jag (och Linus) tog STUDENTEN!
- Jojjo tog studenten.
- Jag fyllde 19 år.
- Midsommar firades med Linus, Linda och ganget, hemma hos Lina, precis som förra året.
- L och jag hade huset för oss själva i en vecka.
- Linus och jag bjöd över Tobbe, Lina och Segel på en grillkväll.



Juli:
- Dagen efter blev det en mysig grillkväll igen. Denna gång tillsammans med Linus, Tobbe, Segel och Niklas.
- Carro P och jag åkte in till stan en varm dag och shoppade.
- Bästaste Carro fyllde 21 år.
- L och jag hade stått ut med varandra i 600 dagar.
- Sommarjobbade två veckor.
- Jag köpte en ny lila mobiltelefon.
- Myskväll på Linus' altan med Tobbe, Lina och Niklas.
- Linus, jag, Tobbe, Lina, Niklas och Carro åkte upp till Gräsö, och campade i en vecka.
- Vi tog en tur med båten och badade och grillade med N&C.
- L och jag spenderade en dag på Grönan.



Augusti:
- Sommarjobbade två-tre veckor.
- Carro och jag gick på bio.
- Linus, min älskade, fyllde 19 år.
- Carro P och jag tog en flera timmar lång höstpromenad och pratade om livet.
- Fick se Carro's egna lägenhet för första gången.
- Umgicks med Linda och Hermon en kväll och pratade minnen.



September:
- Linus och jag låg ute en natt och tittade på stjärnorna.
- Övningskörde en del.
- Vi firade att Tobbe fyllde 20 år.
- Linus och jag promenerade en hel dag och njöt av hösten och varandra.
- Vi åkte hem till Lina och spelade sällskapsspel med henne och Tobbe en kväll.
- Vi satt på ett hak i Sollentuna med Niklas och Carro kvällen efter.



Oktober:
- Vi var hemma hos Carro på en liten get-together, för att fira hennes inflyttning i nya lägenheten.
- Det blev en mycket onykter och rolig kväll hos Tobbe med honom och Lina.
- Bloggen två år!
- L och jag gick ut och åt finmiddag för att fira våra 23 månader och 700 dagar tillsammans.
- Vi var hemma hos Tobbe en kväll och umgicks, drack, spelade sällskapsspel och Twister med ganget.
- Jag tog en fika med Hermon.
- Carro och jag hade en tjejkväll hemma hos henne.
- Jag skrev högskoleprovet.


November:
- Blev antälld och började jobba på korttidshemmet Tryffeln. Min dröm om att arbeta med funktionshindrade barn, gick därmed i uppfyllelse.
- Stand-up på Cirkus. Björn Gustafsson, Özz Nüjen, Soran Ismail och Måns Möller ftw.
- Vi hade en mysig och onykter kväll hemma hos Tobbe, med honom, Lina, Niklas, Carro, Segel, Jonte och Annie.
- Jag skaffade glasögon.
- Linus och jag firade två år tillsammans. För att fira detta var vi på spa och spenderade natten på vårt hotell.
- Jag, Linus, Carro och Åsa gick på Tiger Lou-konsert.
- Det kom massor av snö!



December:
-
L och jag gick på Gröna Lunds julmarknad.
- Jag klippte mig och blev blondare än någonsin.
- Vi bakade julgodis en hel dag.
- Jag var på tjejmiddag hemma hos Carro P, för att fira att hon fyllde 19 år och Linus var på julbord med sina kollegor samma kväll.
- Julafton var precis som vanligt och jag fick en lila Ipod Nano av Linus.
- Nyårsafton och plötsligt var det 2009..



Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback